Anyahajó jelentőségének csökkentése

LeGyEs

Administrator

Azzal gondolom minden veterán egyetért, hogy az anyahajók túl nagy szerepet kapnak a játékban. Az alábbiak egyikére gondoltam:

  • Csak vadász típusú hajókat lenne képes szállítani, azokból is csak korlátozott darabszámút. Cserébe viszont a sebességeket újra kellene gondolni.
  • Drasztikus mértékben csökkenne a sebzése

Claude Leon

Új tag

Az rendben van, hogy a támadóereje csökkenjen (mondjuk minden ellen felezett az elég, kiegészítve megnövelt sebezhetőséggel?)
De a vadászon kívül esetleg még rombolót, pajzsot és koordit is elbírjon.
Sőt továbbmegyek, nemezisen, dreden és nehézcirkálón kívül mindent, elvégre a korábbi generációs hajók elvileg kisebbek is.

LeGyEs

Administrator

Hát igen, lehet kombinálni kellene a dolgokat. Igen, elég életszerűtlen (van ilyen szó?), hogy egy bolygó méretű nemesist elvisz magával egy falu méretű anyahajó... De valóban, a koordinátor, OHS lehet olyan, mint az igazi anyahajók speciális repülői, amiből csak 1-2 darabot tartanak (főleg a mérete miatt).

XOL

Új tag

Hali.

Én nem vagyok veterán és sokkal inkább építkezős vagyok mint flottázós.
Ha az anyahajó csak vadászt lenne képes szállítani, akkor vagy a többi hajótól kell elvenni ezt a képességet, vagy totál felesleges lesz AH-t gyártani. Én egyik lehetőségnek sem örülnék, mert szeretem a fulgurok hátára pakolni a szondákat és szeretem az anyahajót is mert ebbe a játékba már csak hangulat miatt is kell egy olyan hajó, ami el tud vinni mindent.

Az én javaslatom egy több lépcsős rendszer lenne.
Első lépcsőfokként kikutatja az ember az AH-t mint eddig és cserébe kapna egy csökkentett sebzésű, növelt sebességű hajót ami elviszi a vadászokat meg a Gen 1-2 -es hajókat, vagy az összes az AH-nál kisebb méretű hajót.S hogy ne kelljen olyan sokat csinálni belőle, nem egyenértékben mért 1:4, hanem pl 1:20 arányban.
Második lépcsőben behoznék egy új találmányt. Hogy az életszerűség is meglegyen, valami olyat ami hipertérablakot nyit/féregjáratot csinál. Ezt szerelném rá az AH-ra ami által az AH modernizálódna és úgy is tudna hajókat szállítani, hogy azokat bele sem kell tenni, mert nem a sebességet növelné a találmány, hanem a távolságot csökkentené. Ezt nagyon drágára áraznám be, mondjuk mintha ismét ki kellene kutatni az AH-t. Cserébe viszont már minden hajót elvihetne az AH ráadásul már nem is 1:20 hanem pl 1:50 arányban. A sebzése viszont nem változna.

Ezzel megoldható lenne, hogy mindenkinek legyen AH-ja akinek eddig is volt, de még is csak az kapna egy nagyon komoly szállítóhajót aki nagyon akarja. Az arány növelése pedig arra tökéletes, hogy sokkal kevesebbet kelljen belőle legyártani mint eddig.

LeGyEs

Administrator

Én a fulgurral való szonda szállítást sem tartom jónak, ugyanis akkor miért nincs eleve ekkora radarja a fulgurnak? Az anyahajók sebességét már semmi esetre sem növelném tovább, féregjárat képességgel sem. Esetleg úgy, hogy az FTL képesség kutatási igénye csökkenne és csak a G3 lehetne FTL képes, minden más típust anyahajóra kellene tenni hozzá.

zero

Új tag

xol:
Ha az anyahajó csak vadászt lenne képes szállítani, akkor vagy a többi hajótól kell elvenni ezt a képességet, vagy totál felesleges lesz AH-t gyártani.

Az AH ic kategória lövi a csatahajó osztályt ezért mindig fog kelleni. smile

De igen, mindenképpen bele kellene nyúlni, szerintem jó ötlet korlátozni a befogadóképességét, csak ne essünk át a ló túloldalára. A nemezisnek (ill nc, vagy amit kiakarunk a hordozásból hagyni) akkor meg kéne növelni a sebességét akár plusz kutatással, mert akkor a pvp harc megint csak le fog esni, esetleg az FTL kutatást csökkenteni. smile

A fulglurnak be lehetne rakni a kötelező kutatásába a szonda technológiáját esetleg bevezetni egy radar 2-t vagy valami hasonlót és kaphatna nagy radart.

LeGyEs

Administrator

Szerintem pont, hogy a leggyorsabb hajótól kellene elvenni azt a lehetőséget, hogy "szupertechnológiát" aggassunk rá. Hisz' pont attól gyors, hogy az egész hajó csak egy hajtóműből áll.
A G3-as hajók alapsebességét pedig miért ne lehetne növelni (akár kutatással, akár alapból)?

zero

Új tag

lehet lehet épp ez mondom smile hogy valami módszer kell ha nem hordozza az AH, akkor a sebességét növeljük meg a 20-22 pc re legalább mert különben sok szép fuli csata lesz big_smile

alex duty

Tag

legyen a romboló és csatahajó osztály hordozhatatlan és kapjon FTL - t, az anya meg legyen anya és ne egy úszó erőd, ha kap támadó erőt akkor csak önvédelemre legyen elég, viszont a csatákban ne hulljon annyira mert úgyis csak hátul áll és vár. a vadászok picik, vigye aki akarja smile az ic meg ja, ha visz szondát lassuljon.
támogatom az egyenetlen hajó gyártás költséget.

Stark

Tag

Korábban javasoltam már, hogy az AH ne gyorsítson:
vigyen vadászokat és ennyi (a fulgur maradjon kisebb radarral és szondaszállítással, hogy azokat ki lehessen lőni, csökkentve a látótávját).

A erős és lassú VAGY gyors és gyengébb flotta koncepciót a koordi-ohs tápolás adja:
Ohs és koordi nélkül a flottád megy 30pc-vel VAGY teszel mellé koordi-ohs tápot és erősebb lesz, de csak 20 pc-vel mész.
Ezáltal megszűnne az AH túlsúlyos flottaösszetétel.

AjemMarci

Tag

Előre szólok, hogy nem lesz rövid hozzászólás smile Ez egy kicsit összetett kérdés.
Például ha csökkentjük a  anyahajó harci paramétereit, akkor onnantól az IC osztályban a fulgur lesz a top harcos. Ha pedig csak a vadászokra korlátozzuk a hordozó képességét, akkor ahogy már előttem is említették, egyrészt a többi hajó ne feltétlen (vagy csak kevesebbet) tudjon vadászt hordozni, másrészt a sebességeket újra kell számolni, optimalizálni. Plusz a vadászok harci képességeit is érdemes átgondolni, hogy érdemes legyen őket gyártani/hordozni. Az szerintem se lenne jó ötlet, hogy mondjuk a nagyobb hajók közül a koordi-ohs bent maradjon a gyorsítható hajók között, mert azzal kb ugyanaz a látszólagos választási lehetőség lenne, mint mikor 50% ah kellett a nehézvasak gyorsításához: mindenki a gyorsat választaná, mert a lassú flottának csak minimum 2-3-szoros túlerőnél van értelme, akkor meg már minek, inkább legyen gyors és legyünk túl rajta hamar.

Mindent összefoglalva: ha nagyobb mértékben hozzá szeretnénk nyúlni az anyahajókhoz, akkor kb minden hajót újra kell gondolni. Ez persze nem feltétlen lenne rossz, mert már pár éve ugyanazok a hajók mennek ugyanazokkal a paraméterekkel, úgyhogy ez önmagában hozna egy kis frissítést a játéknak. Akár a hajóosztályokat és a generációkat is újra lehetne osztani, esetleg pár új speckó nyersi ami a fejlettebb hajók gyártásához kell és aminek termelő épületeit ki kell kutatni... de ez már másik témába tartozik és ezért itt nem is írok róla többet smile

LeGyEs

Administrator

Én nyitott vagyok a hajóparaméterek újragondolására. Viszont rajzoltatni új hajókat nem tudok, mert még mindig nem sikerült grafikust szerezni, ami olcsón adná magát.

Stark

Tag

Ha a vadász is szóba jött, a tűzerejét minimum 1,5-2x-esére kéne növelni (szerintem még akkor is ráfér, ha megszüntetjük az AH-k túlsúlyát).

Még annyit, hogy a csataképletbe vissza lehet-e operálni a véderőt? És mit gondoltok, érdemes lenne-e visszavezetni?

Utoljára módosította Stark (2015.02.17. 00:28)

LeGyEs

Administrator

Mivel lenne másabb a véderő, mintna mostani életpont?

AjemMarci

Tag

A véderő egy sunyi dolog volt, bár én szerettem smile Azzal lehet olyan paramétereket összehozni (tervezés kérdése), hogy egy hajó egyáltalán ne tudjon sebezni egy másikat. Pl aki még emlékszik S2-re, ott a nemét csak egy másik neme vagy nagyobb mennyiségű drenya tudta sebezni (a drenyák nagyobb mennyiségben erősítették egymást, mintha koordi lett volna mellettük).  Ennek van előnye meg hátránya is. Előnye a taktikázás, hátránya hogy Legyest jól megszívatjuk, mert az amúgy se éppen egyszerű csataképlet kap még pár bonyi-tényezőt big_smile Az amúgy annyiban nem jó ötlet, hogy egy fejlett hajókkal rendelkező játékos csak nagyobb előnybe kerül a kisebbek ellen. Igazából akkor lenne értelme elgondolkodni rajta, ha lehetne egy meglévő hajótípust fejleszteni, pl nekem már 2-es szintű pajzs van a könnyűcirkáimon bebebeee tongue De a jelenlegi rendszerben szerintem kicsit igazságtalanabb a véderős megoldás.

A hajóparaméterek átvariálását szívesen bevállalom kutatásostul meg generációstul, összerakok egy javaslatot excelben és lehet köpködni smile Az új hajókhoz meg nem kell új grafika ha a régiek közül valami megszűnik, leosztjuk a képeket újra big_smile Mert ugye a romboló képe is valamikor csatacirkáló volt... wink

Stark

Tag

Legyes: azért más, mert ha nincs elég nagy tűzereje egy hajónak, akkor 1 millió sem fog olyat megsebezni, aminek ennél több a védereje. Így egy nemét nem fog legyőzni 200 kc.

Ajemmarci: az általad említett hátrányt ki lehet küszöbölni. Nem tudom, hogy mennyire emlékszel az s1/s2-es rendszerre, de ha egy hajónak nagyobb volt a tűzereje/védereje SOKKAL többe került.
pl egy kc-nak 1 egyenértékhez tartozott 35 tűzerő: 35 TE/EÉ
egy nemének 86,51 egyenértékhez tartozott 250 tűzerő: 2,924 TE/EÉ (s1-en 200 tűzerő tartozott 1200-valamennyi egyenértékhez)
Ebből látszik, hogy ugyanannyi eé-ből sokkal kevesebb össztűzerőt lehet gyártani G3-mal, de az nagyobb hajókat is megsebeznek.

Ezt egy kicsit megtuningolva lenne értelme mondjuk G2 hajókat is gyártani a G3-as korban, mert a neme nagyot sebez, de kevésszer (és jó drágán), míg egy drenya/NC/AC meg gazdaságosabban adtak tűzerőt, az az VOLT ÉRTELME régebbi hajókat gyártani.

Ez afféle minőségi és mennyiségi tűzerő elválasztást jelentett. Most szinte csak mennyiség számít: egy neme csak annyiban jobb egy csatahajónál, hogy 1 egyenértékhez 8 tűzerő jut 6,06 helyett, meg 26,67 HP jut 24,24 helyett. Úgy is lesznek ilyen Supay félék, akik 2x túlgyártanak mindenkit...

Így akár azt is el lehetne érni hogy mondjuk egy jó drága neme flottával pariban van egy pl olcsóbb koordikkal turbózott drenya flotta...

Utoljára módosította Stark (2015.02.17. 22:21)

AjemMarci

Tag

Amúgy pont ma reggel jutott eszembe, hogy anno a körönkénti fogyasztása is más volt egy hajógyárnak ha más típust gyártottál. A mostani fix fogyasztásos rendszerben kicsit nehezebb a paraméterezést jól megcsinálni, mert kevesebb a variációs lehetőség.

Ez már csak nagyon érintőlegesen tartozik az eredeti témához, de egyszer volt egy felvetésem (lehet hogy csak privátban írtam egyszer Legyesnek róla, már nem emlékszem), hogy mi lenne, ha a hajók gyártása is inkább olyan módon történne, mint az épületek építése? A hajógyár ebben az esetben gyártási kapacitást adna, a hajók pedig egyenként készülnének el (kb mint az imperium galacticában), a több hajógyár pedig annyit jelentene, hogy egy hajó gyorsabban készülne el. De nem akarom erőltetni az ötletet, mert fogalmam sincs mennyi idő átalakítani ilyenre a rendszert.

Igazából azt tudnám javasolni, hogy hajók tekintetében valamilyen módon el lehetne tolódni a minőség/mennyiség skálán a minőség felé, vagyis inkább legyen kevesebb darab hajó, de "nagyobbak". Ehhez meg hozzájöhetne egy olyan kis fícsör, hogy az űrkikötő javítaná is a nem full hp-s hajókat. Ennek mondjuk akkor lenne a legnagyobb haszna, ha egy csatában a hajók nem darabra fogynának, hanem főleg hp-ra (darabra is fogyna, de mondjuk ha 10 cirkáló bekap 5000 sebzést, akkor nem elhullik 5db, hanem mondjuk 1db felrobban - az 1000hp - a maradék 4000 meg eloszlik a maradék 9db között). Már nagyjából megvan rá az elméleti megoldásom hogy ezt miként lehetne kivitelezni anélkül, hogy minden darab hajót külön nyilván kéne tartani és megoldható legyen a mostani adatmodellel. Ez amúgy a csatában elszenvedett veszteségeket csökkenthetné, plusz ezzel tényleg megérné több űrkikötőt építeni.

Lehet kéne egy általános csatás/hajós topic big_smile

LeGyEs

Administrator

Nyugodtan visszatérhetünk a különböző I/O-val rendelkező hajógyárakhoz, ez ne legyen akadály. Ahogy az sem, hogy a csataképletet még tovább kell bonyolítani. Legfeljebb bétázunk és tesztelünk.

LeGyEs

Administrator