Játékmenet

Lagash

Új tag

Elég nagy bajban voltam mikor megpróbáltam ezt szétszedni több topicra -sajnos sikertelenül- mivel ebben a topicban nagyon átfogóan szeretnék, ha nem is szokványos javaslatot vagy csupán egyetlen javaslatot tenni. Inkább a játékostársakat kérném fel egy irányválasztásra, amit sajnos még nagyon nem jelöltük ki, azonban a játékmechanikák változtatásával nagyon nagy szükség lenne valamiféle, ha nem is célkitűzésre, de legalább egy csapás irányba, merre kéne haladnunk.

Kezdetnek leírom, hogy felsőbb szinten anno miként zajlott a játék:

Először volt egy kb 10-14 napos verseny, amit az első hajógyárért vívtunk, majd a második plan megszerzésével tartottuk életben magunkat és a termelés szétszórásához szépen lassan növeltük a planétáik számát, ahogy azt a játék engedte. Ennek az eredménye maga a válságsorozat volt, ahogy először mindenki titánból,  majd kőből és végül homokból fogyott ki. Mikor ezen nyersanyagok feltárását biztosítottuk, afféle kutatási verseny vehette kezdetét, ki lesz az, aki először fejleszt ki értelmes hajókat és eközben nem lassul le a gazdasági fejlődésben túlzottan. Ez is eltartott a G3 teljes kikutatásáig, ahonnét még talán tovább vitte a játékot a különféle gigaplanok elfoglalása. Ezután a játék beállt egy aránytartásra, vagyis megfelelő arányt akartak tartani az emberek a termelésükben és ehhez mérten foglaltak bolygót és excel alapján beépítették, majd holnap másik plan, excel alapján behúzva és így tovább.

Bár szerintem az, hogy ez így alakult nem játéktervezési "érdem" sokkal inkább a véletlen hozta így. Azonban egy bizonyos felhasználható mintázat fellelhető benne. Felosztotta a játékot 4 fő szakaszra:
1 planon verseny az első hajógyárig, még feltárás sincs.
Kevés planos szakasz, a feltárás alapú fenntartható, szétszórt termelésű gazdaság létrejötte.
Kutatási verseny a játékosok között.
Egy véleményem szerint elég egysíkú szakasz, ahol csak planétákat klónoznak a játékosok és az arányokra figyelnek egészen zandáig.

Ez a rendszer jelenleg megszűnt több dolog miatt:
A kezdőkészlet és a kezdő nyers nyersek mérete a régi 10-15szöröse(osztály függően), azaz alig lehet válságba jutni még több planosként is, feltárás nélkül, a feltárás felépítése már egyáltalán nem égető szükségességű.
A termelések és fogyasztások duplázottak, azaz a befektetett nyersanyag feleidő alatt térül meg a gyárak jó részében, ez persze azt is jelenti, hogy adott méretű nyers nyersikészlet kétszeres termelés felépítésére ad lehetőséget.
A planlimitek megváltoztak, az első pár planéta megszerzése igencsak leegyszerűsödött. Ellenben a későbbiek megszerzése sokkal nehezebbé vált.

Ha jól értettem,ez a rendszer azt volt hivatott elérni, hogy a nem túl hozzáértő játékosokról levegye az általuk nem igazán kedvelt terhet, a gondolkodás szükségességét és számukra is könnyűvé tegye a játékot, azzal, hogy lényegében nem állítja a játékosokat komoly kihívás elé. Személy szerint emiatt én ezt a lépés nem lépésként tartom rossznak, sokkal inkább a lépés irányát kifogásolom. Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy nehéz, sőt akár képtelenség minden játékosnak kihívást jelentő feladatot állítani miközben a feladat még teljesíthető is maradhat mindenkinek, továbbá azzal is, hogy mikor LeGyEs meglépte ezeket a változtatásokat nem volt kijelölt irányunk-most sincs, ugye ezért van ez a topic- így nem igazán tudhatta, tudhattuk merre akarunk menni, merre lenne jó menni. Ettől a topictól azt várom, hogy kialakítsunk egy elképzelést arról, hogy milyen irányú legyen a fejlesztés, kb hogy képzeljük el a játékmenetet egy egész szerveren és milyen hosszú legyen egy adott szerver, stb. Ezek nagyon átfogó elképzelések, tehát egy-egy elképzelés megvalósítása igencsak méretes fejlesztési munkaóraköltséggel jár, így arra kérek mindenkit, hogy az ötletelésnél próbáljon meg a fejlesztési munkaórákra is tekintettel lenni. Igen, valóban jól hangzana még 10 új hajótípus, emberek mellett még 5 választható faj, tehetnénk a játékba még 12 planosztályt is meg 20 új épületet és 14 új erőforrást és még ki tudja, hogy mit, DE erre nincs erőforrásunk, tehát kérlek ne is javasoljátok.

Elsőként azt javaslom, hogy mivel a régi szerverek rendszere sokunkat lekötötte, így térjünk valamelyest vissza a régi szakaszokhoz. Ez amiatt is előnyös lenne, mivel csupán a kezdőkészletet, kezdőnyers nyersiket, planlimiteket, kutatási igényeket és szerverfutási időt kell bemérni. Ez azt jelenti, hogy LeGyEsnek viszonylag kevés, tehát viszonylag kevés idejébe és energiájába kerülne egy valamiféle rendszer megteremtése. Azzal is tisztában vagyok, hogy ez nagyrészt azt eredményezné, hogy sokkal kisebb ekzdőkészleteink és nyers nyersink lenne, az első planok megszerzése nehezebb lenne, a kutatási igények nem tudom hogyan változnának és a szerver 1,5-2,5 hónapig futna. Megjegyzem, hogy a 3 hónapnál rövidebb futású szervereket a játéknak nagyon hasznosnak tartom, hiszen lehetőséget ad gyakori szerver restartokra így könnyíthet a tesztelésen, ezek mellett ha esetleg kezdőink is lennének, azoknak is hamar lenne lehetősége egy restartnál egyenlő esélyekkel indulni. Azt se feledjük el, hogy itt a növekedés exponenciális, tehát a rövidebb szerver az idővel limitálná az profi játékosok előnyét a kicsik felett.

LeGyEs

Administrator

A kezdőkészletek azért lettek növelve, mert a "válságrendszer" csak azok számára volt ösztönző, akik már korábban játszottak a játékkal. Az új játékosok több napnyi kínos semmittevés után ( hisz' órákat kellett várni egy új kőfejtőre ), egyszer csak azzal szembesültek, hogy elfogyott valami fontos nyersanyag ( kő, titán ), de kutatójuk még nincs. Ebből kilábalni csak közel végtelen türelemmel lehet, hetekkel lemaradva mások mögött.
Valamint a készletek egyenesen arányosak a bolygók méreteivel is, ami ügye 2M-ről 5M-re növekedett.

Lagash

Új tag

Igen, tudom mit céloztál meg ezzel, azt akartam kifejteni, hogy a játéktól, gondolom elvárjuk, hogy mindenkinek kihívást jelentsen, de senkinek se jelentsen túl könnyű kihívást. Nem azt mondom, hogy a régi rendszer úgy ahogy van jó és vissza kéne hozni, hanem azt mondom, hogy másképp kellene a régi rendszer hibáját megoldani, mivel ez a megoldás túlságosan könnyít a kihíváson.

Lunarcry

Új tag

Szerintem nem a rendszerrel van a gond, hanem a játékosokkal. Kéne egy komplett garnitúra csere hogy előrébb mozduljon a játék.  A probléma forrása roppant egyszerű. Van pár öreg motoros, akinek még játszani is van kedve. A szerver pechjére ezen személyek barátok és együtt akarnak játszani.
A többi régi játékos egyszerűen nem akar komolyan játszani.

Épp ezért lehet alakítgatni, sőt Legyes a feje tetejére is állhat, változás nem lesz. Ez sajnos nem Legyestől függ.

Utoljára módosította Lunarcry (2015.01.25. 00:18)

Lagash

Új tag

Ez valóban feljegyezhető, mint probléma, de ezzel játék designváltoztatással nem igazán tudunk változtatni. Ha rád hallgatunk, akkor felhagyhatunk az egész mindennel. Őszintén megmondom, én először megpróbálnék fejre állni, mielőtt abbahagyom. Ha vki nem, akkor kérdem én, minek jön fel a fórumra demoralizálni? Szóval köszönöm, hogy rámutattál erre a problémára, biztosra veszem, hogy mások is tudatában vannak, viszont ez a lelkesedésölő stílus biztosan nem visz előre semmit.

LeGyEs

Administrator

A probléma valós, sajnos szinte egyáltalán nincs új játékos. A veteránok pedig fogynak. Így lassan elfogy a játékosgárda (ahogy ez egy másik szerveren is jól látható).
Én viszont úgy látom, hogy az új játékosok bevonzásához mindenképpen szükség van a grafika modernizálására, még ha technikailag nem is nyúlunk bele. Valamint meg kell említeni a motiváló tutorial hiányát.

Gorcsev

Új tag

Tökéletesen egyet értek. Ezt mondogatom én is már egy ideje, de csak annyit értem el vele, hogy kigúnyoltak. Persze tudom az sokkal könnyebb mint feladni az egót és olyan irányba terelni a játékot ami mindenkinek élvezetesebbé teszi. Amíg ez a szemlélet nem változik addig zanda sem fog. Hiába fog Legyes új designal új játékosokat ide csábítani. Nekik sem fog tetszeni a felállás. Bár ez csak az én véleményem és mint tudjuk én buti vagyok ehhez a játékhoz. tongue

Lunarcry írta

Szerintem nem a rendszerrel van a gond, hanem a játékosokkal. Kéne egy komplett garnitúra csere hogy előrébb mozduljon a játék.  A probléma forrása roppant egyszerű. Van pár öreg motoros, akinek még játszani is van kedve. A szerver pechjére ezen személyek barátok és együtt akarnak játszani.
A többi régi játékos egyszerűen nem akar komolyan játszani.

Épp ezért lehet alakítgatni, sőt Legyes a feje tetejére is állhat, változás nem lesz. Ez sajnos nem Legyestől függ.

bal3

Tag

Legyes egy ötlet az excel herélésre, k3pletet nem irhatok mert azt nem tudok, globális mindenkire kiterjedö random termelés, falu energia élelmiszer kivetelével! Na most van valakinek jobb ötlete az excel kiherélésére az irjon. (Bár az excel êpités rugalmatlan, és rizikos. B plan támadás a neve.) Elsö harcban a B plan lassitása legyen cél.)

LeGyEs

Administrator

...és ezt úgy, hogy a zempléni magyarommal is értsem? smile

Singar

Új tag

Lehet hogy mint régi játékosok fel kellene áldoznunk 1-2 szervert arra hogy az ujjakat tanítsuk, közben úgy hogy nem támadnak hátba minket, mert ugye a régi játékos klánok nem szívesen fogadnak be idegent mivel nem ismerik és besúgót látnak benne így a régi tapasztalt játékosok nem tudnak új játékosokat kiképezni. Vagy lehetne egy gyorsított tesztszerver, ahol gyorsítva ellehet magyarázni a dolgokat, nem kell nagy kapacitású.

bal3

Tag

LeGyEs írta

...és ezt úgy, hogy a zempléni magyarommal is értsem? smile

Ez a vegyes nem a feles! Ne te gondolkodj! A közzöségre hagyd azt! Azt értem ez alatt hogy a játékosoknak az exclezés lehetösségét kellene elveni, mondjak példát...galaxis 100% termel 2nap 20mkövet, de egy script miatt nem lesz  tobb hanem kevesbb 20m kö helyet pl 19,5m ( igy érthetöbb?

LeGyEs

Administrator

Erre terveztem a "feltárási hatékonyság" részt. Annyi különbséggel, hogy számítana az összpontszámhoz viszonyított pontszámod (helyezés) és hogy mennyi nyersit termeltél már ki a bolygóról (minél többet, annál nehezebb kutatni azt).

bal3

Tag

Feltárási hatékonyság  akkor megfelelö ha random, és mindenkinél annyi pl xnnek 973 akkor jénnek ne 988 legyen. Expanziv miatt a kiss feltárás + is sok lenne.

LeGyEs

Administrator

Lehet beletenni véletlen faktort, de alapvetően azért tervezem beletenni a játékba, hogy csökkentsem az exponenciális fejlődést, főleg a jó játékosok esetében.

bal3

Tag

Nem bolygohoz kotnem csak keret szamhoz, x korben 1000max  masik korben 972...ennek a feltetel rendszeret nem tudom de a korvaltasoknal okoz galibàt, mivel a bolygoink 15percenkent termelnek, ami megint egy fèl-random rendszer okossan használva a körváltásokat.

bal3

Tag

Vazze de rosszul irok ha kappkodom:) Eleje van kozepe nincs és vége! Szóval én személyem az aki hülyét ír mindig. Szóval én nem magát a játékost büntetném mert jó, csak az építési listáját turnám fel!

Lagash

Új tag

balu: ha jól vettem le, randomizálnád a termelést. Ez, szerintem nagyon rossz ötlet lenne, egyrészt a nagyon sok gazdaságon belüli összefüggés miatt, másrészt azért, mert sokkal többet számítani a szerencse, ez olyan feature lenne, ahol a játékostól nem stratégiai képességet várunk el, hanem azt, hogy szerencsés legyen. Ez inkább kaszinóban meg lottózóban legyen szerintem, ne RTSben.

Singar: tudtommal az SB is, az FKU is és még sok más szövetség is fogad kevés újoncot szinte minden szerverén, sőt fogadott is még cucu idején is. A probléma ott van, hogy a zandagort egy kis rétegnek szánt játék, nem olyan, ami a tömegek igényét szolgálja ki, akár olyan messzire is hajlandó vagyok menni, hogy szinte az egész RTS műfaj ilyen. Az alapvető probléma szerintem nagyon sokszor a kezdő oldalán van. Nagyon egyszerű példa, mikor egy kezdő szeretné a játékot megtanulni és nagyon jó eredményeket elérni, de azért 10 percnél ne magyarázz többet a játékról. Vagy mikor megmondod, hogy mit és miért csináljon és nem azt teszi... mert nem. Vagy egyszerűen semmi közösségi aktivitást nem produkál. Nem látod sosem a chaten, fórumra nem ír. Levelet is csak néhanapján küld, ha küld bármikor is.

Ellenben ezt a topicot tényleg a játékdesign alapjának szántam. Tehát arra szeretném, ha használnánk, hogy játékdesignben megadjunk a játék "alap ötletét". Tudom, hogy ehhez a játékosok kapcsolatát és egy ilyen  játékban, ahol a csapatmunka ilyen fontos, itt fontos beszélni a közösségekről is, de szeretném, ha nem ez lenne ebben a topicban a fő szál. Szerintem a topic neve és a topicnyitó hozzászólásból is kiderült, hogy ide inkább a játék mechanikáit érintő dolgokról akartam volna, ha beszélnénk.

alex duty

Tag

ha szólhatok egy-két szót! szerintem az alap zanda ötlet miatt ez egy tökéletesen réteg játék marad, ne számítson senki játékos tömegre, ha nagyon egyszerű de látványos játékot akár valaki arra ott van a neten az o-game klónok tömege és az áruházban még vagy 100 agyatlan katt-katt-épít-épít-katt-katt játék ahol nem kell figyelni semmire. a zanda alapvetően egy nehéz, gondolkodós játék ahol pont ez benne a jó. ez tetszik nekem benne, ezért ezt nem kéne lebutítani. szerintem : csináljunk két galaxist (ez mehetne a kezdők védelme topicba is) :az egyik a kemény magnak, ahol kedvükre csatázhatnak, foszthatnak, intrikálnak stb.. stb.., csökkentett nyers nyersi készlettel, nehezített feltárással és akármilyen extra nehézséggel ami izgalmassá teszi a játékot.
a másik egy egyszerű tér. ahol minden az egyszerű gyors fejlesztést, fejlődést és terjeszkedést szolgálja, hogy az újak, kezdők hamar megtanulják és megszeressék. lehetne akár egy kis grafikás tuning ;a bolygó pici képén látszódik ahogy  beépül, a csatához videó (olyan mint az imperium galacticaban, ha még emlékszik valaki) vagy egész nagy zoomnál a bolygó körül látszódnak a műholdak ilyesmi..
az öreg rókák pedig alkothatnának egy béke fenntartó szervet, a Vének Tanácsa,hasonló..
talán még egy kis csavar: a szövetségek tagdíjat szedhetnek, vagy egy győztes csata után lehet sarcot     követelni, cserébe adatnak valami pluszt, közös fejlesztés vagy valamiféle védelem.
és akkor lenne egy nehéz harcos galaxis ahol mindent szabad és egy békés, nyugodt kis sziget ahol tanulnak, fejlődnek, tamagochiznak a népek és ha már úgy érzik mehetnek az arénában.
az öregek nem unatkoznak, az ifjakat nem terrorizálják.

gorga

Új tag

Üdv nem nagyon ismertek meg anno s2 -s4 es s13 voltam fenn.Nekem egy javaslatom volna alkalmazzunk tobb szintet es felsobb szinteken noveljuk az arakat vagy a kutatasi pontokkal varialni vagy tapasztalati pontokat bevezetni epites kitermeles csatak utan . Esetleg jatekos  tipusok mint epito kereskedo harcos kaloz az uj szintekkel jol passzolna .

gorga

Új tag

Vagy Esetleg a nyersanyagcsere , a kutStasi pontok kitermelesenek novelese

Utoljára módosította gorga (2015.05.17. 12:06)

VincentMoon

Új tag

inkább ide írom, nem a kezelőfelületre.
szerintem legyen gyártható a pullux és a castor páros is!:p.

én szívesen gyártanám őket, mert jó képességű hajók, főleg tömegben...:p.

szúnyog túl gyenge magában ha vki pl csak zanda hajókat szeretne gyártani.p.
ha már itt tartunk szerintem simán a ZEUSZ is felkerülhetne a gyártási listára:).[ bár a fulgur gyorsabb vmivel(?) de ezt a typust is remekül lehetne alkalmazni gyors rajtaütésekre:p.]

köszönöm a véleményeket és nem kérek troolkodást! ha csak azt írnál, inkább ne írj!
köszi és jó éjt előre is mindenkinek:)~.

ui.: arra gondoltam, hogy ha teljes lenne az idegen hajók gyártási listája, akkor arra lehetne építeni több taktikát is a gyártásracionalizálástól kezdve a harcterekig...:p.

Utoljára módosította VincentMoon (2015.06.09. 19:29)

Stark

Tag

az idegen hajók nem valami jók
egyedül a behemót ami jó

VincentMoon

Új tag

szia hát az emberi hajók között is van gyenge éppenséggel nem is egy:D.
a behe meg lassú...

fogalmazzunk inkább úgy, hogy minden hajónak megvannak az előnyös és a hátrányos tulajdonságai is:p.
+a zandánál két végső fegyver van: behe, akna; míg az embereknél csak a neme... mindkettőnél gyengébb, igaz hogy gyorsabb:p.

és olcsóbb.

am egy kérés még: ha már a leírásban szerepel; a koordinátor tényleg kaphatna egy lézerágyút!:P:D
a táblázatban a fegyverzetrésznél nincs semmi. például ez is hiba a wikiben. a jelenlegi formájában a játékot nem ajánlom senkinek, pedig nagyon szeretem, esetleg annak, aki mindenáron ezt szeretné játszani:p.

még egy dolog: kipróbáltam unaloműzésből a kémközpontot:p. nos, tök felesleges volt megépíteni az egészet:
nem működik. csak az utazás a bolygók között és a körváltó nem telik ha feladatot adsz nekik.

a játék ajánlójában külön ki van emelve a kémkedés, mint lehetőség:p.
lehet hogy én rontottam el vmit, de pls, nézzétek meg! nem működött a körváltó a kémkedés oldalon, 5re állítottam, és később sem amikor váltogattam a számokat:p. [ természetesen kivártam amíg letelik de egyáltalán nem ment visszafelé!].

jó éjt mindenkinek:p.