Bolygóvontatás

LeGyEs

Administrator

Milyen előnyökkel és hátrányokkal járna a bolygóvontatás? Hogyan lenne a folyamata?

Mordor

Új tag

Előnyök
#1 Végre elhallgatok (azért valljuk be...)
#2 Végjátékban, meg úgy eleve a játék alatt stratégiai elem (támadáskor és védekezéskor is)
#3 Menő

Hátrányok
#1 Szétszedi a hexákat (erre volt ugye a távolság alapú morál)
#2 Bolygó 'ütköztetés' (vontatás közben 0 VP, túl közel kerül egy másikhoz pl 250 pc akkor NPC lesz)

Folyamata:
X csilliárd KP maga a technológia, aztán gravitronhajóval vagy akármilyen más kitalált eszközzel maga a vontatás

LeGyEs

Administrator

A hexa nem lehet akadály.  Ez a fórum azért jött létre, hogy a játék elemeit boncolgassuk, ne az egészet egyben.

Pink Pony

Új tag

Szerintem rossz ötlet, a szövetségek összetömörödnének, ezáltal még nehezebb lenne támadni, és még passzívabb és unalmasabb lenne a játék.  Persze sokaknak bejön a farmville.

Stellar Prime

Új tag

Szerintem ez a gravitron technológia és a gravitron hajó jó ötlet hozzá, de tényleg vannak előnyei/hátrányai?

- Mekkora lenne a sebessége? Mindennél lassabbnak kéne lennie pl 2pc (ez még reális is) hogy flottákkal üldözik a bolygódat, de te folyton vontatod előlük, hogy ne kapják el.

- Mi van, ha ráirányítod a bolygódat pontosan egy olyan koordinátára, ahol már van egy bolygó/flotta?

- És már volt említve, hogy összetömörülnének a szövetségek, akkor egy kicsit passzívvá és monotonná válna a játék. De úgyse engedheti meg magának mindenki. Az első szerveren 100M-be kerülne például.

De én szeretném látni a játékban őszintén.

Utoljára módosította Stellar Prime (2016.01.11. 20:25)

LeGyEs

Administrator

A bolygókkal való ütközés kezelhető adatbázis szinten, plusz mivel az űr valójában 3D-s, tulajdonképpen elrepülhetnek egymás mellett. De akár az is megoldható, hogy egy pályát kell kijelölni, ami nem érinthet sehogy másik pályát vagy bolygót. Vagy mondjuk valójában is ütközhetnének, akár ezzel megsemmisítve (részben/teljesen) egymást. De akkor bejön az a kérdés, hogyan védekezel ellene?

Stark

Tag

Én nem tartom jó ötletnek ezt az egész bolygóvontatós dolgot...
Oké, hogy scifi és bármi lehetséges, de játék eleve "reálisabb" vonalat követi, az az nincsenek agyam-eldobom hókusz-pókusz cifraságok (ez pont az).
Ha meg bolygóval akarsz költözni, minimum vinned kéne még a csillagot is, különben könnyes búcsút vehetnél az ökológiának...
A bolygóütköztetés meg új fejezetet nyitna a háborúban:
egyrészt az említett tömörödés, de szerintem simán kialakulhatna az a helyzet, hogy felesleges kisméretű planokat károkozás céljából belevontatják az ellenfél nagyplanjaiba.

Mordor

Új tag

A hexákba azért zavarna bele mert mi van ha egy hexába vontatsz több bolygót? Kié lesz? Enyém vagy a tiéd? (a hexa)
De itt van az is hogy nem mehet pl 250 pc-vel közelebb másik planhoz (így ütközés sincs) ha távolságalapú morál lesz hexa nélkül akkor az sincs hogy bevontatom magam valaki alá hogy essen a morálja... bár 2 pc-vel fain művelet lehet észrevétlenül besunnyogni big_smile
És az hogy most a bolygót vontatjuk vagy a csillagát és annak a gravitációja vonzza magával a bolygót az már részletkérdés

Magát a bolygóvontatást a végjátékra álmodtam meg Cucunál is

LeGyEs

Administrator

Én már régóta a hexák kinyírása mellett vagyok, mert elég sok teljesítményt vesz el a játékos oldalon (ugyanis minden hexa 1 kép, amit mozgatni kell a térképpel együtt). Azon kívül, hogy látványos a terület foglalás (ami nem túl valós), azon kívül számomra nincs értelme. Ha 10k parsecre nincs semmi, akkor én 9999 parsecnél is depis lennék az űrben állomásozva, messze a bázisomtól, függetlenül attól, hogy területileg hozzám tartozik-e vagy nem. Hasonlóan a hajózási határokhoz, a bolygótól is csak x parsek-re tekinteném saját területnek az űrt. A hexákat pedig kinyírnám. Nálam amúgy sem volt már szerepe SQL szempontjából.