Hajóparaméterek és csatarendszer változtatása

LeGyEs

Administrator

...avagy legyen újra S1-S2 csatarendszer.

Stark

Tag

öö lehet valahogy csatolmányt feltenni ide?

LeGyEs

Administrator

Sajnos nem. Csak linket rá.

AjemMarci

Tag

Akkor javaslom először a csatarendszer alapjait beszéljük át, mert annak a végeredménye hatással lesz a hajóparaméterekre is.

Amit korábban felvázoltam, annak elkezdtem utánanézni az eredeti zanda forrásában (szerintem ez a rész nagyon nem módosult azóta sem), ez főleg Legyesnek szól: a flotta_hajo táblában van 1-2 oszlop ami konkrétan nincs használva, pl a delta_hp-t csak a csataszim/csatlak.php-ban találtam. De ha nem is akarod azokat zargatni, akkor is csak egy oszlopot kéne hozzáadni, a darabszám tárolására. Jelenleg a darabszám a hp-ből számolódik, ha a hajótípus darabjának hp-ja 100, a hajótípus össz hp-ja a flottán belül 3420, akkor van 34,2 db a flottában. Amin változtatnék:
- Gyártáskor csak az egész hajók lőhetők fel, így a darabszám egyértelműen számolható akár hp-ból is, így konkrétan a gyártási részt nem kell piszkálni, csak a fellövést egy picit. (biztosan kell a fellövés/levonás?)
- Miután fel lett lőve és tényleg hajó lett, onnan a flotta_hajo táblába már darabszámmal kerül be
- Csatában a sebzés eloszlása oly módon történik, hogy pl a hajótípus össz bekapott sebzése 2 részre oszlik: 20% fel is robbantja a hajókat, vagyis a darabszámot csökkenti megfelelő kerekítéssel, a maradék pedig a többi hajó hp-ját csökkenti egyenlő arányban. Példa:
10db 100hp-s hajó (vagyis összesen 1000hp a flottában) bekap 550hp sebzést. 550hp 20%-a az 110hp, ami 1 teljes hajót jelent, vagyis a 10-ből 1 felrobban (végleg elveszik), a maradék 80% (=440hp) + a 20% maradéka (=10hp) pedig levonódik a maradék 9db hajó össz hp-jából, vagyis marad 9db hajó aminek az össz hp-ja 900-450=450hp. (vagyis az egy hajóra eső hp 50 lesz).
- Ha egy sérült flottából pakolunk át másik flottába, akkor lesz egy kis csalás, de az egyszerűség kedvéért a darabszámok és az össz hp-k összeadódnak. Vagyis ha a fönti 9 db maradékot összevonjuk 5db vadonat új hajóval, akkor lesz 14db hajó aminek összesen 950hp-ja lesz, vagyis 67hp/db. Nem mondom, hogy a realitáshoz közel van ez a "sérülés átörökítés", de a mostanihoz képest több taktikai mozgásteret ad.
- A sérült hajókat az űrkikötővel ellátott bolygók fölött lehetne javítani, pont mint a morál töltés, így az űrkikötők jelentősége nem kicsit nőne meg.

Függő kérdés: a sérült hajó arányosan kevesebbet sebezzen, vagy amíg létezik  addig teljes támadóerővel adjon a másik arcába?
Vélemény, javaslat? Ne kíméljetek smile

LeGyEs

Administrator

Itt a kerekítések okozhatnak egy kis gondot, de az elgondolás nem rossz. Mellesleg ezt a morál töltögetős dolgot nem nagyon kellene erőltetni a játékban szerintem, túl nagy szerepet kapott, mondjuk más játékokhoz képest. Régen ügye a dezertálás is volt, ami az egyedüli, ahol látom értelmét erőltetni a morált.

AjemMarci

Tag

A morál töltéséről nem is beszéltem (még big_smile), hanem azt mondtam, hogy a sérült hajók hp-ja az űrkikötős bolygón töltődne a morálhoz hasonló módon. Ez amúgy szerintem sokkal nagyobb szerepet adna az űrkikötőnek, mert az kevésbé érdekli az embereket, hogy 90% a flotta morálja, mint hogy mondjuk a főflotta hajó a csatákból hazatérve bár szép számmal megmaradtak, de a hp csak 10-20% körül van.

Gorladius

Új tag

Nekem tetszenek AjemMarci ötletei, támogatom őket.

Én úgy gondolom, hogy valamennyire külön kellene választani a "nyílt űri" csatákat és a bolygóvédelmet. Mire is gondolok.

1. verzió: Űrállomások - 0 sebességű hajók, lehetne belőlük több féle pl: Ionágyú platform - cirkálókat lő; Gauss-ágyú platform -  csatahajókat lő stb. Ezeket is ki kellene kutatni, mindenki felpakolhatja őket a bolygók fölé, és a portyázáshoz is le kell őket lőni. Hogy ne legyenek bevehetetlen bolygók, ezért rájuk nem hatna az OHS és a koordi, valamint nagyon lassan készülnének el, mint pl a nemesis.

2. verzió: Stacionárius hajók - Minden hajónak lenne egy 0 sebességgel bíró tükörképe, amik, jellegükből adódóan csak védelemre lennének alkalmasak. Itt is lehetne machinálni gyártási sebességgel.

3. verzió: Vadászok - A vadászok sebességét minimálisra csökkentjük, így csak bolygóvédelemre lennének alkalmasak. Továbbá az affinitás is változik, minden hajóosztályt tudnak lőni, de őket is mindenki azonos affinitással tudja lőni. Szerintem ez logikus, hiszen, ahogy a legtöbb sci-fiben látható, minden hajónak vannak anti-air ágyúi, illetve a legkisebb vadász is komoly veszélyt jelenthet torpedóival egy nagyobb űrhajóra.

AjemMarci

Tag

Sajnos ezzel nagyon meg vagyok csúszva, már rég prezentálni akartam az első konkrét számokkal és magyarázattal kidolgozott verziót, csak melóban és suliban (vénségemre megint belevágtam big_smile) is összejött minden ami összejöhetett az utóbbi időben és hanyagolnom kellett a Zandát:( Jövő csütörtökig még továbbra se fogok tudni ezzel foglalkozni, viszont utána folytatom az elkezdett hajóparaméter átdolgozást + a csata menetére is egy részletes tervet/leírást prezentálok. Mivel ez nem fél órás meló, hiába vágok bele jövő héten, szerintem az azutáni hét második felére lesz kész teljesen az anyag. Addig is ha valakinek észrevétele, kérdése, javaslata van ebben a témában, akkor itt vagy email-ben írjatok bátran (az email címem közvetlenül nem látszik, de a profilomon keresztül tudtok küldeni). Nem garantálom, hogy azonnal reagálni is fogok, de 2-3 napon belül biztosan smile

LeGyEs

Administrator

Nem gond, úgy is találok még egyéb tennivalót a játékban. Remélhetőleg sikerült a körváltóban még nyernem ~3 extra másodpercet. Így az eseménytelen galaxisban, ilyen kevés játékossal 2 másodperc alatt van a körváltás winchesterről smile Már csak a radar megfaragása marad a sebesség teendő listán (remélhetőleg).

Zoárd Arcas

Új tag

Ha s1-s2, akkor kezdeményezés? Vagy ez végérvényes kukázott dolog?
(ötletem sincs, hogyan lehetne behozni, de agyonkoordizott flotta azért annyira nem volt tuti)

Stark

Tag

a szimultán rendszer tuti marad (szerintem)
a véderő az, amit vissza kéne hozni tongue

AjemMarci

Tag

Igen, az az "én lövök - te lősz" rendszer bár megvolt a maga "bája", a kelleténél kiszámíthatatlanabb volt és túl nagy előnyhöz jutott az akit a gép kezdeményezőnek dobott ki. Gondolkoztam már azon, hogy a kezdeményezést hajótípus szinten kéne bevezetni a csatarendszerbe (vagyis kívülről szimultánnak tűnik, de egy körön belül van tüzelési sorrend a hajótípusok között), de ennek kivitelezése PHP-SQL-el... hát nem egyszerű, ráadásul baromira erőforrás igényes. Szerintem kuka.

A védőerőre én is azt mondom, hogy valahogy vissza kéne csempészni, a hajóparaméterekbe bele is fogom venni, aztán ha mégse jó, akkor azt a paramétert max kihúzzuk a listáról.

Stark

Tag

igen, vissza kéne hozni azt a hagyományt, hogy aki először kifejleszti a nemesist, az körbeviszi a galban (és úgy hogy ne lőhesse az le az első szembe jövő fuliflotta) big_smile

Stark

Tag

nem tudom Marci hogyan áll a számolgatással, de ha nem lesz drasztikus változtatás, azt javasolnám, hogy a vadász osztálynak a tűzerejét növeljük meg másfél-kétszeresére

nagy hátrányban van ez az osztály és ezért alig van gyártva

Utoljára módosította Stark (2015.06.26. 13:20)

LeGyEs

Administrator

Csinálhatunk erre egy csataszimulátort és megnézhetjük, hogy mennyire rontja el a paramétereket

Stark

Tag

fulgur mellé téve jóval gyakoribb lesz és valószínűleg a g3-as ultimate PvP összetételt is megbolygatja majd

AjemMarci

Tag

Hát sajnos eddig nem haladtam úgy ahogy szerettem volna sad Viszont hétvégén már belecsaptam a lecsóba és elkezdtem kidolgozni. Hogy mennyire nyúltam bele drasztikusan? Hááát....
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ … sp=sharing

Egyelőre még magyarázatot nem nagyon fűzök hozzá, mert az egész kidolgozás alatt van, na meg induljon be kicsit a fantáziátok big_smile. A paraméter típusok meg a hajóosztályok véglegesnek tekinthetőek (legalábbis a javaslatomat tekintve), de a számok még csak nagyságrendjüket tekintve mérvadóak, azok még át lesznek számolva párszor. Ehhez még jönnek magasabb generációs hajótípusok, csak egyelőre az osztályok legyenek kiegyensúlyozva. Csak azért teszem már most közzé, mert ha nagyon nagy ellenállásba ütközök akkor nem töltök vele több időt.

A teljesen kidolgozott verzióban Legyes megkapja a komplett SQL-eket is a sebzés számításához, mert tudom mennyire utál matekozni big_smile

LeGyEs

Administrator

Sokkal jobban utálok matekolni, mint hinnéd...

Stark

Tag

a manőverezés konkrétan mi?
és hány darabos lesz a körbeütés? ilyesmi lesz? big_smile
http://www.geek.com/wp-content/uploads/ … sors-3.jpg

AjemMarci

Tag

Jelenleg a körbeütés 2 jó, 3 semleges, 2 rossz eloszlásban van. 3-1-3 volt a cél, de azt valahogy nem tudtam elég jóra kihozni, bár még lehet nekiveselkedek egyszer. Statikus védelem bár nem lesz, de ugye többen is felvetették, hogy a vadász lényegében alkalmas lenne védő szerepre mivel jól támad és gyorsan gyártható. Viszont az affinitás miatt a vadász magában kevés, ezért beraktam még egy osztályt, ami szintén nagy támadóerővel és jó manőverezéssel rendelkezik, így kimondottan a túlerőben lévő "nehézvasak" ellen jó. Viszont alacsony utazó sebességük miatt magukban támadásra nem alkalmasak, így ahhoz továbbra is kellenek egyéb típusok ha időben oda szeretnél érni.

A manőverezés a hajó "lokális" sebessége aminek a csatában lesz jelentősége. Hasonló mint a pontosság volt régebben, de itt nem csak az számít aki lő, hanem az is, hogy mire lő (az egymáshoz viszonyított manőverezés, esetleg a méret/tömeg is számít - ezen még gondolkodok). Mert ugye egy csatahajó hajó gyorsabban tud utazni, viszont egy csatában akkor is lomhább, mint egy kis vadász. Gondolkodtam azon is, hogy legyen pontosság paraméter, de az akkor lenne igazán jó taktikai elem, ha fegyverhez kötődne és a hajón választható lenne hogy milyen fegyvert szerelj rá. Ennek megvalósítása viszont még azt hiszem nem reális cél smile

Stark

Tag

a pontosságot inkább "szórásra" vagy "lefedésre" kéne cserélni
úgy értem, ha minél nagyobb a szórása egy fegyvernek (pl plazmavető), akkor a jól manőverező vadászokat is le tudja lőni (a nagy plazmafelhőt nehéz kikerülni)
ha viszont kicsi a szórása (pl gammaágyú, a bitang nagy és lomhán célzó fegyver), akkor csak a nagyméretű és lassú nagyhajók ellen használható (a kis vadászokat meg ritkén találja el, ha pl véletlenül útban van, de akkor annak kampec tongue)

ennek a paraméternek és a manőverezésnek kéne egy jó képletet kiötölni

Utoljára módosította Stark (2015.07.02. 10:49)

AjemMarci

Tag

Hmm... nem is rossz ötlet wink

Stark

Tag

a körbelövés milyen lesz? melyik hajóosztály lövi melyiket?
arra gondoltam, hogy a szórás-manőverezéssel akár le is lehetne cserélni a hagyományos és szimmetrikus affinitásos-körbelövést
így nem kéne görcsösen ragaszkodni a mostani rendszerhez (viszont a rombolók nem azt lőnék, ami ellen tervezve lettek és nagyon a csatahajót akarná lőni big_smile [szórás/manőver képlet esetén])

Utoljára módosította Stark (2015.07.10. 14:24)

AjemMarci

Tag

A körbelövés ott van a táblázat második tabján (Hajóosztályok):
2 - jól lövi
0 - semleges
mínusz jel - rosszul lövi